Czy zasłaniać chłodnice zimą? Zalety i Wady

Wielu właścicieli samochodów, szczególnie starszych, ponad 10 lat co roku przed zimą zasłania chłodnice specjalnymi osłonami na grill lub po prostu kartonem.

 

Czy warto to robić, przeczytaj mój artykuł.

Na plus takiego działania można zaliczyć:

1. szybsze nagrzewanie się silnika, czyli płynu chłodzącego, przez co ogrzewanie szybciej działa i silnik łapie temperaturę roboczą ok. 90°C.

I tyle plusów.

Na minus takiego rozwiązania można zaliczyć:

1. Będzie bardzo często uruchamiał się wentylator chłodnicy, bo nie będzie skutecznego chłodzenia wiatrem przez pęd powietrza, a to może stwarzać zagrożenie, bo co jak wentylator przestanie działać?

2. Termostat będzie niemal non stop otwarty, czyli duży obieg wody będzie non stop pracował, przez co termostat może się zostać , tzn. się zablokuje w otwartej pozycji, ponieważ nie będzie się otwierał i zamykał co chwilę , jak powinno być w sprawnym pojeździe.

3. pracując non stop na maksymalnie ciepłym silniku, układzie chłodzenia istnieje większe ryzyko uszkodzenia jakiegoś gumowego przewodu lub króćca albo uszczelki.

4. spali się karton od gorąca, jeśli będzie zbyt blisko chłodnicy i może być problem…

Zalecam w przypadku bardzo długiego oczekiwania na ciepło w samochodzie po prostu kupić markowy nowy termostat z obudową do swojego auta wraz z porządną pasująca uszczelką i po prostu go wymienić, a zapewniam, że to będzie lepsze wyjście, niż bawić się w kartoniarza samochodowego.

Producenci Termostatów dają 2 lata gwarancji na sprawne działanie termostatu, zatem jeśli mamy 10 letni w samochodzie, to może po prostu być zepsuty i nie ma się co temu dziwić, stąd problemy z wolnym grzaniem silnika, bo przez stałe otwarcie termostatu, non stop otwarty jest duży obieg i płyn non stop płynie przez zimną chłodnice, zamiast najpierw na małym obiegu przez blok, bez chłodnicy.

No to jak już wszystko wiecie, sami zdecydujecie, czy jesteście i będziecie kartoniarzami , czy też zadbacie o swój termostat.

W ostateczności może być też tak, że termostat będzie sprawny, ale nagrzewnica, czyli „kaloryfer” wewnątrz Waszego samochodu będzie tak zakamieniona , że woda będzie przez nią płynąć, ale nagrzewnica nie będzie oddawać ciepła, jak byśmy tego chcieli. można to po tym, że wskaźnik temperatury wskazuje temperaturę roboczą silnika, czyli 90 , a my ustawiając ciepłe , dostajemy chłodne lub ciepłe, ale tylko na 1 biegu wentylatora, a wyższy, tym chłodniej.

W takim wypadku trzeba wymienić nagrzewnice samodzielnie lub w serwisie.

Zobacz mój film z wymiany nagrzewnicy, a będziesz dużo wiedział , gdzie jest i jak wygląda nagrzewnica strata i nowa.

Awaryjnie można próbować odkamienić układ chłodzenia specjalnymi środkami lub też sposobami sprawdzonymi, jednak niezalecanymi. Wszystkie sposoby znajdziesz na kanale ForumWiedzy.pl.

Jedne są mniej, drugie bardziej skuteczne, czasem trzeba wykonać odkamienianie 2x dla lepszego efektu , podobnie jak to ma miejsce w czujniku bezprzewodowym.

Czyszczenie specjalnym środkiem liqui moly, bardzo skutecznym:

Czyszczenie niezalecane , ale skuteczne za pomocą środka do czajników KAMIX.

 

 

Inne sposoby, to specjalne środki , jednak są mniej skuteczne i czasem trzeba płukanie robić 2-3 razy.

Kompletnie nie zalecany sposób, bardzo skuteczny, ale przetestowałem, bo jak trzeba to trzeba i stwierdzam , że sposób ten jest bardzo skuteczny już za pierwszym razem, można wykonać pod , a środkiem jest zwykły OCET , jednak powtarzam, jest to niezalecany , polecany to środek liqui moly lub wymiana nagrzewnicy.

Mam nadzieję, że teraz wiesz już wszystko i zobaczyłeś filmy, w których przekazuję dużo dobrych rad i informacji przeze mnie sprawdzonych, bez opowiadania teorii.

Żaden z wyżej wymienionych sposobów nie sprawił żadnego problemu, wszystko działa do dziś idealnie.

Szerokiej drogi w cieple , szczególnie zimą  😉

 

DOŁĄCZ DO FORUMWIEDZY:

• YouTube: http://www.youtube.com/c/forumwiedzy?sub_confirmation=1
• Facebook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL
• Twitter: https://twitter.com/ForumWiedzy
• Instagram: https://www.instagram.com/forumwiedzy.pl/
• Google+: https://plus.google.com/+ForumWiedzy
• WWW Blog: http://www.forumwiedzy.pl

Dołącz do ForumWiedzy w mediach społecznościowych i bądź na bieżąco!

 

Posted by Bogdan Ligęza

Entuzjasta nowoczesnych technologii, motoryzacji, techniki i informatyki. Redaktor Bloga Technologicznego ForumWiedzy.pl oraz Kanału YouTube o tej samej nazwie. Serdecznie zapraszam do subskrypcji mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz wszystkie moje materiały testowe, recenzje, poradniki.

Website: http://www.youtube.com/c/forumwiedzy?sub_confirmation=1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 13 =