Błąd Silnika 1405 czyszczenie zaworu EGR – Opel Astra G 1.6 16V x16xel 1998

Zawór recyrkulacji spalin EGR jeśli jest sprawny, może w niektórych momentach dawać objaw błędu 1405 check engine, czyli niepoprawnej pracy, co też jest poprzedzone zwykle szarpnięciem w trakcie jazdy.

NA DOLE ARTYKUŁU SĄ PRZYDATNE FILMY WIDEO – SUBSKRYBUJ KANAŁ FORUMWIEDZY.PL Z PORADNIKAMI PRAKTYCZNYMI NA YOUTUBE

Najczęściej ten ekologiczny gadżet daje o sobie znać, gdy jeździmy w cyklu miejskim (zawór się zapycha nagarem, zakleja się) i nagle ruszymy w trasę, np. na wyjazd / wakacje z wyższymi prędkościami.

Jedziemy i tu nagle po kilkudziesięciu km błąd check engine P1405, poprzedzone szarpnięciem, ale z błędem można jechać i wszystko jest ok. Co w takiej sytuacji zrobić?
NIC, jechać dalej z wyższymi prędkościami, na 99% wysoka temperatura spalin, duży przepływ spalin wypali / usunie nagar i po 100/200 km będzie zawór czysty, ale błąd nadal będzie (może nie) świecić.
Wystarczy, że po takiej dłuższej jeździe w trasie pozostawimy samochód na noc w spokoju i na 95%, z rana uruchomimy samochód i przez kolejny dłuższy czas nic się nie będzie działo, do kolejnej długiej jazdy tylko po mieście.

Zawsze można odkręcić zawór i oczyścić element wykonawczy – poruszający się (nie czyścić elementów elektrycznych) specjalnym środkiem do czyszczenia EGR / PRZEPUSTNIC (można użyć benzyny – postawić na kilka godzin, celem rozpuszczenia syfu), jednak specjalny środek robi to expresowo i skuteczniej).
Zawsze przy takim czyszczeniu powinniśmy zastosować nową metalową uszczelkę, bez używania silikonów/mas uszczelniających (mogą dostać się do elementu wykonawczego, gdy dociśniemy zawór do gniazda, dlatego nigdy poza uszczelką nie używamy niczego dodatkowego.

UWAGA: nie musimy kasować błędu na komputerze.
UWAGA: nigdy nie dokręcamy śrub na ciepłym silniku, bo zerwiemy gwint w podstawie, do której EGR przylega i będzie spory problem. Zawsze na zimnym i odpowiednim momentem wg manuala lub do pierwszego oporu, ew. stosujemy środek zabezpieczający na gwint, co by się śruba nie odkręcała, ale nigdy nie dokręcamy na max, ile pary w rękach!.

EGR jest całkiem ok, część spalin dodatkowo kieruje do komory spalania w cylindrze, ekologia, ale gdy jest uszkodzony lub też jeździmy niemal non stop po mieście, krótkie odcinki, to osiadają na jego elemencie wykonawczym nagary ze spalin, mikro warstwa po warstwie aż nie pracuje poprawnie i mamy szarpania, błąd.

Zatem gdy mamy błąd, to nie panikujemy, należy przejechać kawałek autostradą równo ok 130km/h, nie przejmować się błędem i pozostawić samochód na noc, rano powinno być już wszystko ok.
Ew. wymontować, oczyścić element wykonawczy (Bez elektryki i topieniu całego w benzynie) i zamontować.

Zalecenia:
Unikajmy jazdy na bardzo krótkich odcinkach, jeśli to możliwe, bo wtedy mamy najgorsze spaliny, zwiększone obroty, przez zwiększony czas wtrysku na wtryskiwaczu (Zimny silnik)
Starajmy się nie jeździć tylko po mieście, wycieczki krajoznawcze w weekend, to fajna sprawa :).
EGR jeśli Wam szwankuje, czyszczenie nie pomaga, autostrada też, to po prostu należy wymienić, próba wymiany na używki z allegro, w wielu sytuacjach kończy się dokładnie tym samym, albo od razu błąd, albo po kilku dniach.

Ja od 2 lat jeżdżę na zaworze EGR od MaxGear – jeden raz po ruszeniu w tamtym roku do Chorwacji błąd się pojawił z szarpnięciem i tak było do końca dnia, nocleg w Karlovac w Chorwacji i rano wsiadamy i do dziś błędu już nie ma, EGR działa jak trzeba.
Można awaryjnie odłączyć wtyczkę od EGR (pod obudową plastikową silnika) i przejechać się, błąd będzie się świecił, ale jazda będzie bez szarpnięć, niemal perfekcyjna lub perfekcyjna, no to już wiecie, że trzeba spróbować przejechać się autostradą, albo czyszczenie zaworu, albo po prostu jego wymiana na nowy dokładnie do danego silnika i problem zniknie.

Kiedy może pojawić się ponownie problem, nawet na nowym zaworze, no właśnie gdy jeździmy w mieście krótkie trasy, gdy tankujemy najtańsze paliwo na stacjach niewiadomego pochodzenia, gdy nasz silnik spala olej… spaliny są wtedy mocno zabrudzone mikro substancjami smolistymi (znacznie więcej niż trzeba), no i EGR szybciej się zapycha jak i cały wydech, katalizator itp.

Mam nadzieję, że te moje kilka informacji się komuś z Was przyda, ew. podpowie co zrobić, gdy ma się problem.

Na kanale sporo różnych poradników, z których wiem, że sporo z Was skorzystało, mam nadzieję że te i kolejne będą Wam pomocne. Zapraszam przy okazji do subskrypcji kanału z praktycznymi poradnikami.

Jeśli mieliście swoje historie, macie dobre rady, podzielcie się w komentarzu, jeśli macie jakieś uszkodzenia, problemy, także piszcie, warto podzielić się swoimi problemami, sporo osób lubi pomagać i udzieli wsparcia, bo może mieli te same problemy, perypetie z warsztatami itp.

Szerokości!

Czyszczenie zaworu EGR x16xel 1.6 16V 1998:

Jednorazowy błąd P1404 po ruszeniu w trasę, następnego dnia do dziś (rok) znikł, wypaliły się zabrudzenia:

TECH2 błąd EGR, co i jak:

Demontaż zaworu EGR Delphi Pierburg, czyli jak wygląda wewnątrz:

Posted by Bogdan Ligęza

Entuzjasta nowoczesnych technologii pod każdą postacią. Praktyk, który weryfikować musi wszystko i wszędzie. Dodatkowe zainteresowania: Informatyka, Elektronika, Elektryka, Motoryzacja, czyli technika pod każdą postacią. Redaktor naczelny, właściciel i twórca ForumWiedzy.pl oraz twórca i prowadzący kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, na którego łamach znajdziesz recenzje, testy, poradniki wideo.

Website: https://www.forumwiedzy.pl