OPONY ZIMOWE, jako całoroczne? cz.6 Spostrzeżenia po 39000 km od zakupu – czytaj opis | ForumWiedzy

Start testu 245750 km na liczniku w Bytomiu przed wyjazdem do Chorwacji. Stan licznika na dzień kręcenia filmu (data: 21.05.2020): 279812 km.

Opony kupiłem jako nowe pod koniec roku 2015, czyli przed testem przejechały 2 sezony zimowe, ok. 5000km od nowości.



💡 Informacyjnie w dniu 18.01.2019 zamieniłem opony z przodu na tył przy przebiegu 263839, ponieważ jechaliśmy w góry i zależało mi na maksymalnej przyczepności, a przy okazji zalecane jest to przez instrukcję samochodu, by równomiernie zużywać bieżnik opony.

Jakie są zalety jazdy cały rok na oponach zimowych, przy założeniu że kierowca jeździ zgodnie z przepisami, czyli nie przekracza dozwolonych prędkości i nie jeździ „na zderzaku”:

  1. Nie ma kosztów związanych z wymianą opon 2x w roku
  2. Nie ma problemów związanych z przechowywaniem opon (warsztat, piwnica, strych, garaż)
  3. Zawsze mamy „świeże” opony, które nie parcieją i nie psują się od przechowywania, a gdy dojdą do 4 mm wysokości bieżnika, to znowu zmieniamy na nowe zimowe, a stare zostawiamy w serwisie, np. Norauto
  4. Jeżeli wybierzemy ciche np. Dębica Frigo 2, to nie ma problemu hałasu podczas jazdy
  5. Jazda jest taka sama jak na letnich, żadnego problemu z hamowaniem latem i w ogóle
  6. Opony jak widać na filmie, po 39 tysiącach kilometrów przejechanych wyglądają bardzo dobrze, a bieżnik jest wysoki, w lato i zimie sprawują się bardzo dobrze.

Nikogo nie namawiam do jeżdżenia na oponach zimowych przez cały rok, ale nie jest to zabronione, a ja po swoim teście długotrwałym, stwierdzić mogę, że nie ma sensu kupować opon letnich, bo na zimowych jest wszystko w najlepszym porządku, a i w ogóle nie myślę o oponach, wymianach, przechowywaniu, tylko non stop eksploatuję samochód.

Oczywiście zawsze znajdą się maniacy, którzy będą chcieli mówić, że gdy od 150 km/h zahamuj na letnich i zimowych i zobacz, że będą różnice. Prawdopodobnie będą na plus dla letnich w lato, ale ta różnica po pierwsze jest niewielka, a po drugie, kto normalnie, spokojnie jeżdżący hamuje z prędkości 150 do 0. No chyba idiota i wariat. Ja od około 20 lat jeżdżę spokojnie, bezpiecznie i nigdy takiej sytuacji nie miałem, bo jak widzę z daleka korek, znaki, innych jak jeżdżą, to utrzymuję większy odstęp, dbając o to, by zawsze na spokojnie reagować na drodze, by kierowca za mną nie miał problemu.
Obserwując wariatów na drodze, to oczywiście zgadzam się z tym, że dla nich hamowanie awaryjne ma znaczenie, bo pędzą na utratę życia, no i czasem je tracą.
Poza tym, ja nie jeżdżę 150 km/h, a maksymalnie staram się na autostradzie jeździć 120/130 km/h i głównie prawy pas, bo do szczęścia wystarczy mi spokojna jazda.

Podsumowując: Po moich testach, codziennej obserwacji, uważam że zimowe opony, dobrego producenta z dobrym / cichym bieżnikiem, to świetny pomysł na całoroczną eksploatację, przy założeniu, że kierowca jest spokonym człowiekiem, jeździ zgodnie z przepisami, nie przekracza dozwolonych prędkości i nie szarżuje na drodze.
Oczywiście wybór jest Twój, ale jeśli jeździsz też na zimowych oponach, napisz proszę komentarz i udziel swojej opinii na ten temat.

Osoby, które mają problem z hamowaniem na zimowych oponach, powinny udać się do serwisu skontrolować układ hamulcowy, bo być może tłoczki nie pracują poprawnie w zaciskach, stąd też być może tylne koła nie hamują właściwie i na odwrót. Często problemy, które przypisuje się do zimowych opon wynikają z kiepskiego serwisu samochodu. Np. często ludzie mówią, że opony piszczą lub też auto „pływa”, a to w większości nie opona jest winna, a brak kontrolowania geometrii zawieszenia i ew. jej ustawienia (po każdej wymianie końcówek drążków kierowniczych, amortyzatorów, poduszek, sprężyn itp. – zawsze powinniśmy udać się na kontrolę geometrii zawieszenia, a większość majsterkowiczów tego nie robi i stąd mamy często problem, bo ludzie chcą oszczędzić parę złotych, uznając, że na pewno wszystko jest ok. Ja w swoich poradnikach mechanicznych zawsze o tym mówię, by zawsze jechać po naprawach od razu na kontrolę, by nie było problemu) i brak pilnowania ciśnienia w oponach.

A Ty co myślisz na temat jazdy non stop na oponach zimowych przez cały rok?

Wszystkie filmy z testu opon zimowych, jako całorocznych:
Część 1

Część 2

Część 3

Część 4

Cześć 5

https://youtu.be/qX7YK-hxx7Y

Część 6

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

Opona #Frigo #Test #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Posted by Bogdan Ligęza

Entuzjasta nowoczesnych technologii pod każdą postacią. Praktyk, który weryfikować musi wszystko i wszędzie. Dodatkowe zainteresowania: Informatyka, Elektronika, Elektryka, Motoryzacja, czyli technika pod każdą postacią. Redaktor naczelny, właściciel i twórca ForumWiedzy.pl oraz twórca i prowadzący kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, na którego łamach znajdziesz recenzje, testy, poradniki wideo.

Website: https://www.forumwiedzy.pl