Rosnące oczekiwania klientów serwisów komputerowych

Współczesny świat przepełniony jest elektroniką. Począwszy od telefonów komórkowych kończywszy na komputerach. W przemyśle jest jeszcze ciekawiej. Tutaj w grę wchodzi robotyka i sztuczna inteligencja jaką programiści starają się zaimplementować maszynom.

Jednym słowem świat zdominowany jest przez maszyny. Jeszcze kilka lat temu komputer był rarytasem, ten kto go posiadał mógł się cieszyć uznaniem swoich znajomych, dzisiaj nie wyobrażamy sobie dnia bez komputera czy telefonu komórkowego, a ilość maszyn w domu przekracza ilość jego mieszkańców.

Ciągły pęd i permanentny brak czasu powoduje, że oczekiwania w stosunku do serwisów komputerowych znacznie wzrosły na przełomie ostatnich lat. Jeszcze nie tak dawno pamiętam, że sklepów komputerowych było bardzo dużo, potrafiły być dwa lub trzy na jednej ulicy i praktycznie każdy z nich świadczył usługi serwisowe.

Jak to jest, że zwiększył się popyt na sprzęt a tym samym zmalała ilość serwisów?

Zadałem to pytanie Mirosławowi Tomikowi właścicielowi serwisu komputerowego Install-Net działającego w Bytomiu, Piekarach Śląskich oraz okolicy.

„Współczesny klient oczekuje od serwisu znacznie więcej. Od kiedy pojawiła się sprzedaż internetowa, ta stacjonarna przestała się opłacać.”

W takim razie co zmieniło się w oczekiwaniach klientów?

„Współczesne oczekiwania klienta to przede wszystkim mobilność. Serwisant musi wyjść ze swojego warsztatu i przyjechać do klienta. Serwis na miejscu to też ważna sprawa. Coraz częściej słyszę prośby aby komputer naprawić na miejscu i nie zabierać go do serwisu. Serwisant musi być na to przygotowany.”

„Kolejnym aspektem jest czas. Klienci coraz częściej umawiają się w godzinach popołudniowych, a nawet wieczornych. Jesteśmy coraz bardziej zagonieni i nie mamy czasu czekać na serwisanta. To serwisant musi się dostosować do klienta.”

Laptop lub Komputer Stacjonarny się przegrzewa

Czy te wszystkie oczekiwania mają wpływ na coraz mniejszą ilość serwisów komputerowych?

„Tak. Serwis już dawno przestał być miejscem, do którego oddawało się na kilka dni komputer w godzinach 9-17. Klient lubi być traktowany indywidualnie, a nie przedmiotowo”

Posted by Bogdan Ligęza

Entuzjasta nowoczesnych technologii pod każdą postacią. Praktyk, który weryfikować musi wszystko i wszędzie. Dodatkowe zainteresowania: Informatyka, Elektronika, Elektryka, Motoryzacja, czyli technika pod każdą postacią. Redaktor naczelny, właściciel i twórca ForumWiedzy.pl oraz twórca i prowadzący kanał ForumWiedzy.pl na YouTube, na którego łamach znajdziesz recenzje, testy, poradniki wideo.

Website: https://www.forumwiedzy.pl