Uwaga na świąteczne płatności!!!!!!

Już za kilka dni Wigilia. Widać to nie tylko po wystroju miejskich ulic, czy granych w radiu kolędach ale również po ilości ludzi w sklepie.

Zwłaszcza w godzinach popołudniowych, po zakończeniu pracy biegniemy szybko do sklepu, żeby zrobić świąteczne zakupy. Wielu z nas za zakupy zapłaci swoją kartą płatniczą. I tu ważna przestroga dla Was.

Podwójna transakcja na koncie

Po wybraniu interesujących mnie produktów podszedłem standardowo do jednej z kas samoobsługowych w jednym z hipermarketów. Po skasowaniu produktów nadszedł moment zapłaty.

Standardowo włożyłem kartę do terminala płatniczego, wpisałem PIN i naglę widzę odmowę realizacji transakcji. Zdziwiony ponownie wybrałem sposób płatności kartą, ponownie wpisałem numer PIN po czym otrzymałem dwa paragony informujące o dokonanej płatności.

 

Dwie płatności za jedne zakupy. I co tera?

Udałem się do punku informacyjnego poinformowałem osobę tam pracującą o zaistniałej sytuacji. W odpowiedzi otrzymałem do wglądu wydruk z kasy na którym to wydruku widniały informacje o dokonanych płatnościach. Jedna pozycja informowała o tym, że transakcja została anulowana, prawdopodobnie z powodu zerwania połączenia terminala z bankiem, druga za to została rozliczona poprawnie.

W związku z  tym zadałem pytanie co mam zrobić skoro na swoim koncie widzę, dwie dokonane płatności. Pracownik hipermarketu wzruszył ramionami informując mnie, że na kasie się zgadza i nic więcej go nie interesuje.

Postanowiłem zadzwonić do „swojego” banku. Na infolinii konsultant udzielił mi bardzo dokładnej i rzeczowej informacji, za co jestem mu bardzo wdzięczny.

Jeżeli i Wam przytrafi się taka sytuacja podejmijcie następujące kroki:

  1. zgłoście zajście w sklepie w celu sprawdzenia czy na kasie transakcja jest anulowana
  2. Skontaktujcie się z bankiem i poinformujcie o tym pracownika infolinii.
  3. Jeżeli na waszym rachunku pobrana kwora ma zapisaną informację o blokadzie, wtedy bank czeka 11 dni. 12 dnia bank taką transakcję anuluje i pieniądze zostaną zwrócone na konto
  4. Jeżeli przy naszych kwotach brakuje słowa blokada, zgłaszamy w banku reklamację i wszelkie czynności wyjaśniające podejmuje bank.

Mam taki sam problem jak w artykule. Gdzie mam zadzwonić?

Na odwrocie Waszych kart płatniczych lub kredytowych widnieje numer infolinii pod który należy zadzwonić.

Mam nadzieję, że was nie spotkają takie przygody jak mnie ale mimo wszystko sprawdzajcie na swoich paragonach, czy w natłoku świątecznych zakupów wszystkie ceny na paragonie są poprawne, nie zostały nabite podwójnie jakieś produkty i przede wszystkim czy za dokonane zakupy nie zeszła płatność kilka razy.

Posted by Mirosław Tomik

Pasjonat technologii sieciowych, dynamiczny i energiczny, pozytywnie zakręcony w tematyce IT. Ponadto ciekawy świata i zawsze chętny do pozyskiwania nowej wiedzy.

Website: http://www.ForumWiedzy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × three =