W tym filmie pokazuję, jak wymienić osłonę przegubu wewnętrznego lub zewnętrznego od strony kierowcy. Sposób niestandardowy, ale skuteczny i szybki. Nie pomijam żadnego szczegółu, stąd najpierw trochę teorii, by każdy zrozumiał po kolei co zrobić, a potem filmy pokazujące o co chodzi. Polecam zobaczyć cały film, a wszystko będzie jasne.
1. Zabezpieczamy samochód w miejscu.
2. Ściągamy koło
3. Odkręcamy drążek stabilizatora w amortyzatorze
4. Odkręcamy amortyzator od zwrotnicy (2 śruby)
5. Wyciągamy amortyzator, odkręcając u góry nakrętkę i talerzyk i wyciągamy.
6. Wysuwamy półoś z przegubu wewnętrznego, odchylając jednocześnie pierścień segera (polecam podnieść sobie wahacz podnośnikiem, wtedy półoś jest na tej samej wysokości co przegub wewnętrzny
7. Gdy półoś wyjdzie, odchylamy w lewo, wymieniamy osłonę przegubu starą na nową i składamy z powrotem.
8. Wsuwamy półoś do przegubu wewnętrznego, jednocześnie rozchylając pierścień segera na przegubie wewnętrznym, dobijamy delikatnie półoś ruszając zwrotnicą, trzymając za tarczę, gdy coś nie wchodzi, znaczy że pierścień segera nie jest mocno rozchylony, albo za słabo dociskamy półoś do do przegubu, nie ma się co bać, trzeba stuknąć osiom w przegub, byle równo, wsunie się 🙂
Inna opcja na wymianę osłon przegubu to, odkręcenie nakrętki półosi mocnym kluczem 30 lub 32mm na długiej przedłużce (bardzo mocno przykręcona nakrętka), ściągnięcie koła, zabezpieczamy samochód i podnosimy oczywiście podkładając pod auto kobyłkę lub koło, wybicie półosi z piasty w stronę skrzyni, tak by pierścień na półosi zszedł z wgłębienia, wystarczy wbić centymetr lub dwa, odkręcenie 3 śrub sworznia wahacza pod zwrotnicą, gdy zwrotnica jest luźna, przekręcamy w lewo, wtedy wysuwamy półoś przeguby z piasty i teraz możemy szarpnąć za półoś w stronę do siebie, by wysunąć przegub wewnętrzny z mechanizmu różnicowego (uwaga by olej się nie wylał, zadbaj, by auto stało mocno przechylone, czyli wysoko podniesione. Gdy wysuniemy półoś z przegubami, wygodnie możemy poza samochodem wymienić przeguby, osłony przegubów, przeguby wysuwa się z półosi, rozchylając szczypcami SEGERA pierścienie segera, któe widać na filmie. Warto oczyścić półoś, przeguby i wszystko ze starego smaru i nałożyć nowego smaru do przegubów oraz dodatkowo do osłony.
Polecam pracę w rękawiczkach i wszystko oczyszczać ze starego smaru, praca w smarze jest niebezpieczna, można się skaleczyć, lepiej pracować na czysto.
Jeśli będą pytania, pytajcie pod filmem w komentarzach.
Subskrybujcie kanał.
Szerokości
Views: 243